άρθρα, εκδηλώσεις & market insights

4 Λόγοι που το Digital Marketing είναι πιο σημαντικό από ποτέ

Outstream Laboratory® on November 2, 2022

Καθώς προχωράμε στη δεκαετία του 2020, ο επιχειρηματικός κόσμος αλλάζει σε σύγκριση με το παρελθόν – οι πελάτες μας και οι προσδοκίες τους είναι διαφορετικές, ο ανταγωνισμός μας βρίσκει συνεχώς νέους τρόπους για να προωθήσει τα προϊόντα του έναντι των δικών μας, ακόμα και το γενικό τοπίο του marketing αλλάζει ριζικά. Σήμερα, το digital marketing είναι πιο σημαντικό από ποτέ και θα αναλύσουμε τους λόγους που επιβάλλεται να αναβαθμίσουμε τις γνώσεις και δεξιότητες μας πάνω σε αυτό.

Οι επιχειρήσεις στο πρόσφατο παρελθόν αναγκάστηκαν να λάβουν ορισμένες σημαντικές αποφάσεις που σχετίζονταν με τις επιχειρηματικές τους συναλλαγές και τον τρόπο που προσεγγίζουν τον καταναλωτή, σε έναν κόσμο που βίωνε το άγνωστο εν μέσω πανδημίας. Και, ακόμα κι αν μια εταιρία έπρεπε να είναι κλειστή, όφειλε να επενδύσει στο digital marketing για να προσεγγίσει τωρινούς πελάτες και να προσελκύσει μελλοντικούς.

Το marketing, είτε ψηφιακό είτε παραδοσιακό, περιλαμβάνει τα 4 Ps (προϊόν, τιμή, προώθηση και διανομή). Θα μπορούσε κανείς να πει ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας είναι η καρδιά του. Η διαφημιστική μας στρατηγική είναι η ψυχή του. Το ένα δεν μπορεί να ζήσει χωρίς το άλλο, γι’ αυτό κάθε επιχείρηση πρέπει να βελτιστοποιήσει κάθε πτυχή του marketing. Όμως, σήμερα, θα επικεντρωθούμε κυρίως στην προωθητική πλευρά του και πιο συγκεκριμένα στη διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Το digital marketing είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια επιχείρηση για να κερδίσει την καρδιά των πελατών της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Deloitte, σε μια μελέτη του 2020 για τους CMOs (chief marketing officers), βρήκε ότι οι περισσότερες εταιρείες αυξάνουν το ποσοστό των δαπανών σε digital marketing, ειδικά στις καταναλωτικές αγορές. Η Deloitte διαπίστωσε επίσης ότι οι περισσότεροι CMOs αναμένουν ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί.

Τι είναι το digital marketing;

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι το digital marketing είναι διαδικτυακή διαφήμιση επί πληρωμή, όπως τα Google Ads ή οι χορηγούμενες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή είναι σίγουρα μια πτυχή του, αλλά το ίδιο είναι πολύ περισσότερο από τη διαφήμιση επί πληρωμή. Ας ανακαλύψουμε μαζί τα 5 Ds του digital marketing:

  • Ψηφιακές συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των smartphones, voice-enabled συσκευές όπως η Alexa, υπολογιστές, smart ΤVs και smartwatches
  • Ψηφιακές πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram
  • Ψηφιακά μέσα, συμπεριλαμβανομένων κερδισμένων, ιδιόκτητων και επί πληρωμή κοινωνικών δικτύων
  • Ψηφιακά δεδομένα
  • Ψηφιακή τεχνολογία όπως το AI

Για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το digital marketing, πρέπει να ενσωματώσετε και τα 5 Ds σε μια συλλογική στρατηγική.

Σε αυτό το άρθρο, επισημαίνoυμε τέσσερις λόγους για τους οποίους οι επιχειρήσεις χρειάζονται το digital marketing περισσότερο από ποτέ.

Γιατί το Digital Marketing είναι πιο σημαντικό από ποτέ;

Όλοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Αρχικά γνωρίζετε πόσοι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πόσο χρόνο ξοδεύουν σε διαφορετικές πλατφόρμες;

Σύμφωνα με τη Statistica, 3,08 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (περίπου το 45% του παγκόσμιου πληθυσμού) και ο μέσος χρόνος που αφιερώνουν οι ενήλικες σε αυτά είναι 2 ώρες και 22 λεπτά την ημέρα. Οι έφηβοι περνούν ακόμη περισσότερο χρόνο στα social media με μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Nα σημειωθεί εδώ ότι ο χρόνος που αφιερώνονταν στα social media κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν σχεδόν πολλαπλάσιος.

Με βάση όλα τα παραπάνω δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι social πλατφόρμες κατέχουν εξέχουσα θέση στην ψηφιακή στρατηγική των περισσότερων επιχειρήσεων. Χρησιμοποιώντας πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να προωθήσετε την επιχείρησή σας σε εκατομμύρια ανθρώπους. Μάλιστα, εάν κατανοήσετε τις ιδιαιτερότητες του marketing στις κοινωνικές πλατφόρμες, η απόδοση επένδυσης (ROI) είναι πολύ υψηλότερη από ότι είναι δυνατόν χρησιμοποιώντας τα παραδοσιακά μέσα. Το Facebook, το Twitter, το Instagram, το YouTube κ.λπ. είναι από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες, αν και οι διεθνείς χρήστες προτιμούν τις πλατφόρμες που τους εξυπηρετούν, συμπεριλαμβανομένου του QQ στην Ασία. Με λίγη εμπειρία και γνώση, μπορείτε να αποκτήσετε oικειότητα στη χρήση τους, κάτι που ενισχύει σημαντικά την παρουσία σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Δημιουργία στοχευμένης επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας

Στο παρελθόν, το marketing περιοριζόταν σε λίγες μόνο επιλογές. Ωστόσο, το διαδίκτυο έφερε πολλές νέες ευκαιρίες και τώρα έχετε πολλές επιλογές όσον αφορά το ψηφιακό marketing.

Για πολλές εταιρείες, οι ιστότοποί τους στηρίζουν ολόκληρη την ψηφιακή στρατηγική τους, επειδή κυρίως εκεί oι χρήστες πραγματοποιούν πωλήσεις. Οι επιχειρήσεις δεν χρειάζεται πλέον να επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια σε ένα κατάστημα, καθώς η κατασκευή ενός ιστότοπου κοστίζει πολύ λιγότερο και μπορεί να αποδώσει το ίδιο καλά με ένα φυσικό σημείο. Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες στο διαδίκτυο, φαίνεται σχετικά εύκολο να πραγματοποιήσετε διαδικτυακές πωλήσεις, αλλά ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, με εκατομμύρια ιστοσελίδες να ανταγωνίζονται για το ίδιο κοινό. Ως εκ τούτου, ανταγωνίζεστε με κάθε άλλη επιχείρηση που ταιριάζει με το ερώτημα του χρήστη και όταν εμφανίζεστε ψηλά στα SERP (σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης) σημαίνει ότι παίρνετε τη μερίδα του λέοντος στην επισκεψιμότητα. Ωστόσο, το να εμφανίζεστε υψηλά σε SERP απαιτεί από εσάς να μάθετε δύο πράγματα για το SEO και εδώ είναι που οι εταιρείες SEO βοηθούν τόσο με τις τεχνικές πτυχές του SEO (metatags, για παράδειγμα) όσο και με την αποτελεσματική δημιουργία περιεχομένου.

Ενίσχυσης της δημοφιλίας ενός brand

Το digital marketing δεν είναι μόνο η διασφάλιση ότι θα αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Πρόκειται επίσης για την οικοδόμηση μιας πιο ουσιαστικής και κερδοφόρας σχέσης με την υπάρχουσα βάση πελατών σας. Οι εταιρίες γνωρίζουν πολύ καλά ότι όταν ένα άτομο περιηγείται στο διαδίκτυο για ένα προϊόν, δεν αγοράζει τυχαία πράγματα από το πρώτο eshop που συναντά—η φήμη της επωνυμίας έχει σημασία. Εάν η επωνυμία σας έχει κακή φήμη, κανείς δεν θα σας εμπιστευτεί αρκετά για να αγοράσει από εσάς.

Λοιπόν, πώς ενισχύετε τη φήμη σας; Με το digital marketing. Το χρησιμοποιείτε για να αλληλεπιδράσετε με το κοινό-στόχο σας και να οικοδομήσετε μια προσωπική σχέση με τους καταναλωτές σε αυτήν την αγορά. Επίσης, παραδίδετε ανώτερα προϊόντα, στη σωστή τιμή, όταν και όπου τα θέλει ο πελάτης. Με άλλα λόγια, η φήμη της επωνυμίας είναι εκεί όπου τα άλλα 3P έχουν αντίκτυπο σε συνδυασμό με το διαφημιστικό P.

Εξοικονομήστε χρήματα και αποδώστε καλύτερα αποτελέσματα

Το digital marketing παράγει (ή τουλάχιστον έχει τη δυνατότητα να παράγει) ανώτερη απόδοση επένδυσης (ROI) σε σχέση με το παραδοσιακό marketing. Αν γίνει σωστά, η ψηφιακή στρατηγική είναι φθηνότερη και προσφέρει υψηλότερες αποδόσεις από την παραδοσιακή διαφήμιση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εταιρείες μετατοπίζουν τις δαπάνες τους στην ψηφιακή τεχνολογία, όπως είδαμε νωρίτερα σε δεδομένα από τη Statistica. Όχι μόνο οι ψηφιακές στρατηγικές είναι πιο αποτελεσματικές, αλλά είναι και πιο εύκολο να μετρηθούν. Η παρακολούθηση μιας τηλεοπτικής διαφήμισης, για παράδειγμα, είναι σχεδόν αδύνατη. Μια συγκεκριμένη πώληση προήλθε από μια συγκεκριμένη διαφήμιση; Ποιος ξέρει. Ωστόσο, οι ψηφιακές πλατφόρμες στέλνουν ανιχνεύσιμη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, ώστε να γνωρίζετε ακριβώς ποια διαφήμιση έφερε την πώληση.

Σαματά Λουκία: | Digital Specialist | Lecturer in Digital Marketing

Πηγή: CNN.gr

go to top of page