άρθρα, εκδηλώσεις & market insights

Google Performance Max: Ένας Πλήρης Οδηγός

Outstream Laboratory® on July 11, 2022

Εάν ασχολείστε με το marketing για την online επιχείρησή σας, σίγουρα έχετε ακούσει για τις διαφημίσεις στην Google.

Η τελευταία και πιο σημαντική ακούει στο όνομα Google Performance Max! Η νέα αυτή διαφημιστική καμπάνια αποτελεί κάτι εντελώς καινούργιο, καθώς είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Αναρωτιέστε, όμως, αν μπορεί να βοηθήσει στην προβολή της επιχείρησής σας και να σας φέρει, τελικά, περισσότερα κέρδη;

Συνεχίστε να διαβάζετε το άρθρο και θα βρείτε απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά σας! Δημιουργήσαμε έναν μοναδικό οδηγό, που θα σας κατατοπίσει, πλήρως, για τις νέες καμπάνιες.

Τι είναι η Performance Max καμπάνια της Google

Όπως αντιπροσωπεύει και το όνομά της, η νέα αυτή καμπάνια «μαξάρει» τα αποτελέσματά σας, δίνοντας τη δυνατότητα εμφάνισης της διαφήμισής σας σε όλα τα κανάλια προβολής της Google (YouTube, Display, Search, Discover, Gmail και Χάρτες).

Με τη βοήθεια του machine learning, όχι μόνο διαλέγει πού θα εμφανίσει τη διαφήμισή σας, αλλά αποφασίζει και τι μορφή θα έχει. Η επιλογή γίνεται από τον αλγόριθμό της και βασίζεται στο πού βρίσκονται οι περισσότεροι πιθανοί ενδιαφερόμενοι χρήστες.

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να καθορίσετε τους στόχους της καμπάνιας σας και να παρέχετε τα δημιουργικά που θέλετε να εμφανίζονται στις διαφημίσεις της Google (τίτλοι, περιγραφές, εικόνες, βίντεο κ.λπ.).

Παρόλο που η συγκεκριμένη καμπάνια ουσιαστικά τρέχει μόνη της, είναι σημαντικό να την παρακολουθείτε, αλλά και να γνωρίζετε πώς να επιλέγετε επαγγελματικές εικόνες για καλύτερα αποτελέσματα.

❝Από τον Απρίλιο του 2022, λοιπόν, έχετε την ευκαιρία να αναβαθμίσετε τις καμπάνιες Local & Smart Shopping σε Performance Max, για να έχετε στη διάθεσή σας περισσότερες δυνατότητες.

Τελικός στόχος, όπως αναφέρει η Google, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2022 είναι να μπορείτε να μετατρέψετε οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια σας με αυτόν τον τρόπο.❞

Performance-max-campaign-sources-

Ποια τα θετικά της Performance Max καμπάνιας;

Ο νέος αυτός τύπος καμπάνιας θέλει να αυξήσει τους δυνητικούς πελάτες και τις μετατροπές των διαφημίσεών σας, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες βελτιστοποίησης των budget και bids.

Η ίδια η Google υπόσχεται ότι δίνει καλύτερα αποτελέσματα σε χαμηλότερο κόστος από μία τυπική search καμπάνια.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Δίνει βάση, κυρίως, στους στόχους που έχετε θέσει, έτσι ώστε και τα αποτελέσματα που φέρνει να βρίσκονται όσο πιο κοντά γίνεται σε αυτούς.

Οι επιδόσεις της αυξάνονται, καθώς αξιοποιεί πραγματικά δεδομένα των χρηστών, καταφέρνοντας, έτσι, να δείχνει τις διαφημίσεις σας τη σωστή στιγμή στα σωστά άτομα!

Η τεχνητή νοημοσύνη, στην οποία βασίζεται, ψάχνει για το κατάλληλο κοινό σε όλες τις πλατφόρμες -μπορεί, μάλιστα, να βρει ένα νέο είδος κοινού που δεν είχατε, καν, σκεφτεί ότι ταιριάζει στην επιχείρησή σας!

Τι να προσέξετε

Ίσως τα οφέλη της Google Performance Max καμπάνιας φαντάζουν ουτοπικά. Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να δούμε και τα μειονεκτήματά της. Υπάρχουν κάποια γκρίζα σημεία της, που πρέπει να γνωρίζετε.

Κανιβαλισμός

Ο λεγόμενος κανιβαλισμός είναι το φαινόμενο κατά το οποίο οι διαφημίσεις σας από διαφορετικές καμπάνιες ανταγωνίζονται η μία την άλλη.

Η συγκεκριμένη καμπάνια καλύπτει μεγαλύτερο εύρος στόχευσης από τις υπόλοιπες καμπάνιες και, εάν δεν τη διαφοροποιήσετε ως προς τους στόχους της, είναι πολύ πιθανό να «πατήσει» πάνω στις άλλες διαφημίσεις σας.

Συνεπώς, θα πάρει αυτή τα εύσημα και εσείς δεν θα ξέρετε, τελικά, πόσο πραγματικά αποτελεσματική ήταν, συγκριτικά με τις υπόλοιπες καμπάνιες σας.

Ελλιπή στοιχεία

“Δεν μπορείτε να γνωρίζετε σε ποια κανάλια αποδίδει η διαφήμιση σας ξεχωριστά”

Η δυνατότητα που σας προσφέρει, η Performance Max, να έχετε μία καμπάνια για όλα τα κανάλια, μπορεί να δείχνει βολική, όμως δεν μπορείτε να ξέρετε τι αποτελέσματα φέρνει το κάθε κανάλι, πώς εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας και ποιο είναι, τελικά, το κοινό σας (νέο ή υπάρχον).

Παρόλο που μπορεί να αποδίδει, ουσιαστικά, κινείστε στα τυφλά! Είτε ανεβάζετε το budget σας και παίρνετε τα αποτελέσματα που θέλετε, είτε ξαφνικά η καμπάνια σας δεν αποδίδει.

Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα, σημασία εδώ έχει ότι δεν γνωρίζετε το γιατί.

“Δεν έχετε πρόσβαση στο Google Ads editor”

Μέχρι στιγμής η συγκεκριμένη καμπάνια δεν εμφανίζεται στο Google Ads editor.

Στην περίπτωση που θέλετε να δημιουργήσετε ένα πολύ συγκεκριμένο εικαστικό (π.χ. με το όνομα μίας συγκεκριμένης περιοχής), απαιτείται αρκετή δουλειά χειροκίνητα.

Γιατί να την επιλέξετε

Μπορεί η νέα και αυτοματοποιημένη Google Performance Max καμπάνια να φαίνεται δελεαστική σε κάποιους και άγνωστη σε κάποιους άλλους, το βασικό ερώτημα, όμως, είναι το εξής:

«Πως θα βοηθήσει στην διαφήμιση της επιχείρησής μου;»

Εάν ανήκετε στις παρακάτω κατηγορίες, τότε μάλλον θα σας λύσει τα χέρια:

Δεν έχετε εμπειρία/χρόνο

Θέλετε να διαφημίσετε τη μικρομεσαία επιχείρησή σας, χωρίς να έχετε κάποια σημαντική εμπειρία στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση; Τότε αυτός ο τύπος καμπάνιας, ίσως, είναι η ευκαιρία που ψάχνατε.

Δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις, πέραν των βασικών στόχων της επιχείρησής σας (κοινό, τοποθεσία, προϊόν) και του προϋπολογισμού που διαθέτετε.

Δεν ξέρετε ποιο κανάλι θα αποδώσει καλύτερα για εσάς

Είστε διατεθειμένοι να διαφημίσετε την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο, αλλά δεν γνωρίζετε ποιο κανάλι θα λειτουργήσει καλύτερα για εσάς και σίγουρα δεν θέλετε να σπαταλήσετε τα χρήματά σας μέχρι να βρείτε το καλύτερο κανάλι!

Νέα κοινά στόχευσης

Ψάχνετε για δυνητικούς πελάτες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που μπορεί να μην γνωρίζατε, καν, ότι ενδιαφέρονται για την επιχείρησή σας και θέλετε να επενδύσετε σ’ αυτούς με προσφορές και άλλα μέσα.

Αποτελεσματικότερες διαφημίσεις

Τρέχετε, ήδη, κάποια διαφήμιση στην Google και θέλετε να συγκρίνετε τα αποτελέσματά της με αυτά της Performance Max, για να δείτε ποιες αλλαγές μπορεί να χρειαστείτε.

Με αυτόν τον τρόπο, δεν χρειάζεται να πειραματιστείτε στις υπάρχουσες καμπάνιες και να επηρεάσετε τα αποτελέσματά τους, άρα και τα κέρδη σας.

Πώς λειτουργεί;

 

performance-max-καμπανια-βηματα

Όπως είπαμε και παραπάνω, η εν λόγω καμπάνια κάνει χρήση των machine learning δυνατοτήτων.

Αποτελεί ένα πιο περίπλοκο είδος καμπάνιας, σε σχέση με αυτές που έχουμε συνηθίσει, και αυτός είναι ο λόγος που θα αναφερθούμε σε ένα γενικότερο πλαίσιο των λειτουργιών της.

Τα μόνα στοιχεία που θα σας ζητήσει, όταν επιλέξετε το στόχο σας είναι τα εξής:

  • Budget
  • Κοινό στόχευσης
  • Τοποθεσία
  • Γλώσσα
  • URL (μπορεί να επιλέξει η ίδια URLs από τη σελίδα σας με βάση τις επιδόσεις)
  • Υποβολή χρόνου έναρξης

Σε συνδυασμό με τα δημιουργικά που θα προσθέσετε, ο αλγόριθμος της Google θα αρχίσει να τεστάρει διάφορους συνδυασμούς των στοιχείων αυτών σε όλες τις πλατφόρμες, μέχρι να βρει την πιο αποτελεσματική «συνταγή».

Όλες αυτές οι αποφάσεις λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο και γίνονται οι κατάλληλες αλλαγές, κάθε φορά που βρίσκεται μία καλύτερη ευκαιρία διαφήμισης από αυτή που τρέχει ήδη.

Σύνοψη

Οι διαφημίσεις των επιχειρήσεων γίνονται όλο και πιο εύκολες, αλλά και φιλικές προς το χρήστη, για να τις διαχειριστεί με πραγματικά αποτελέσματα.

Εάν ο στόχος σας είναι η επιτυχία, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να απευθυνθείτε στην εξειδικευμένη ομάδα μας.

Ακόμη και οι μικρότερες επιχειρήσεις, πλέον, μπορούν δίχως ιδιαίτερες γνώσεις και υπέρογκα κόστη να δείξουν τα προϊόντα τους online και να αναπτυχθούν στα νέα δεδομένα που έχει φέρει ο κόσμος του διαδικτύου.

 

go to top of page