Τρεις βασικές κινήσεις για επιτυχημένο Digital Marketing
Σήμερα, το 58% των χρηστών του διαδικτύου κάνει τουλάχιστον μια Online αγορά κάθε εβδομάδα.
4,6 δις χρήστες χρησιμοποιούν τα social Media.
154 δις δολάρια – το 1/3 της συνολικής διαφήμισης σε Online κανάλια – επενδύθηκαν στα social Media μέσα στο 2021. (Source: Hootsuite & We Are Social, Digital 2022 Global Overview Report).
Είναι σαφές ότι σήμερα το digital marketing και η τεχνολογία είναι βασικοί πυλώνες επιχειρηματικότητας, καινοτομίας, και ανάπτυξης.
Digital Marketing
O όρος digital marketing ξεκίνησε με την έννοια που τον αντιλαμβάνονται οι περισσότεροι σήμερα κάπου στο 1990, με την άνθηση της dot.com εποχής. Από τότε, το marketing άνθισε και άλλαξε με γεωμετρική πρόοδο κυρίως λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων και της ευρείας χρήσης του internet.
Σήμερα ζούμε σε μια από τις καλύτερες εποχές στην ιστορία του marketing για να ασχοληθεί κάποιος με το αντικείμενο. Γιατί οι ευκαιρίες και οι δυνατότητες είναι αμέτρητες.
Συγχρόνως όμως παρατηρούμε ότι πολλά στελέχη και επιχειρηματίες προβληματίζονται με την πληθώρα των εργαλείων, τον όγκο της πληροφορίας, ή τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό των καναλιών μέσω των οποίων μπορούν να αλληλοεπιδράσουν με το καταναλωτικό κοινό.
Outstream Labaratory
Πολλοί απλά δεν ξέρουν ποιά κανάλια ή ποιες τακτικές να επιλέξουν, πού ακριβώς πρέπει να επενδύσουν, ή ποιους επαγγελματίες-ειδικούς να εμπιστευθούν. Πριν από μερικά χρόνια τα πράγματα ήταν πιο απλά: ραδιόφωνο, τηλεόραση, brick & mortar stores, έντυπα, δημόσιες σχέσεις και συγκεκριμένες τακτικές.
Σήμερα υπάρχουν μαζί με τα προηγούμενα πολλά, πάρα πολλά ψηφιακά κανάλια, πλατφόρμες και εργαλεία για να βρεις και να επικοινωνήσεις με το κοινό 24/7, για να πουλήσεις, να παρουσιάσεις λύσεις, να συλλέξεις market data, να παρακολουθήσεις και να αναλύσεις τον ανταγωνισμό, την αγορά, να βρεις νέες ευκαιρίες, να φτιάξεις νέα προϊόντα.
Αφιερώνοντας μόνο 10 λεπτά στο TikTok μπορείς να βρεις βιντεάκια που ενημερώνουν για πληθώρα εργαλείων (δωρεάν αρκετά από αυτά) με τα οποία μπορεί ένας marketer να κάνει τη δουλειά του καλύτερα, όπως π.χ.: apps για καλύτερο περιεχόμενο από το κινητό, apps για αναδιατύπωση κειμένων, εργαλεία για βίντεο, για γραφιστικές εργασίες, έρευνα ανταγωνισμού, εργαλεία για συλλογή και οργάνωση πληροφοριών για δυνητικούς πελάτες, και η λίστα είναι ατελείωτη.
Digital Marketing
Στο σημερινό λεξιλόγιο του σύγχρονου marketer, κυριαρχούν ορολογίες όπως: web properties, marketplaces, content marketing, affiliated marketing, social media, multichannel marketing, crm, erp, automations, data analytics, performance, programmatic, AI… και πολλά άλλα.
Αν διαβάσατε μέχρι εδώ και έχετε ήδη πολλές άγνωστες λέξεις, είναι καιρός να αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη εικόνα του πώς κινείται το κοινό σας online, αλλιώς θα απομακρύνεστε ολοένα και πιο μακριά από τους πελάτες σας.
Χρειάζεσθε 3 βασικές κινήσεις για να μπορέσετε σήμερα να εκμεταλλευθείτε τις δυνατότητες που σας δίνει το digital marketing, ή να ξεκινήσετε και να διακριθείτε πολύ γρήγορα επαγγελματικά στο χώρο:
Πρακτικές γνώσεις.
Ξεκινάμε από τα βασικά: Μάθετε τί εφαρμόζεται σήμερα. Δεν είναι απαραίτητο να γίνετε “γκουρού” στο digital marketing για να αναγνωρίσετε ευκαιρίες ή για να αλλάξετε τον τρόπο που κάνετε marketing. Στην πληθώρα πληροφορίας και εργαλείων που υπάρχουν σήμερα διαθέσιμα, θα πρέπει να είστε σε θέση να αναγνωρίζετε ποια είναι αυτά που ταιριάζουν στην επιχείρησή σας, στο κοινό σας και στους πόρους που διαθέτετε.
Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπως το Certificate in Digital Marketing θα σας δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα του γνωστικού πεδίου, και θα σας δώσει χρόνο για να πειραματισθείτε με νέες στρατηγικές και εργαλεία. Στόχος είναι να αποκτήσετε πρακτικές γνώσεις ώστε να είστε σε θέση να σχεδιάζετε την digital marketing στρατηγική που θα φέρει αποτελέσματα στην δική σας επιχείρηση.
Outstream Labaratory
Χρόνος
ίσως το πιο πολύτιμο αγαθό (asset) για έναν Marketer, αλλά και για κάθε σοβαρό επαγγελματία. Το digital marketing δεν είναι sprint, είναι ένας μαραθώνιος. Χρειάζεται χρόνος: Χρόνος για έρευνα, για μάθηση, χρόνος για δοκιμές και λάθη, χρόνος για στρατηγική και δράση.
Το γνωστικό πεδίο του Digital Marketing είναι εξαιρετικά ευρύ και αλλάζει πολύ γρήγορα – γι’αυτό και απαιτεί χρόνο για να το κατακτήσετε σε ικανοποιητικό βαθμό και χρόνο για να μένετε ενημερωμένοι. Είναι σαφές ότι με την βοήθεια της τεχνολογίας και νέων εκπαιδευτικών μεθόδων και προγραμμάτων, δεν είναι πλέον απαραίτητη μια μακροχρόνια ακαδημαϊκού τύπου εκπαίδευση.
Μπορείτε πλέον να επιλέξετε ένα ταχύρρυθμο πρόγραμμα δια βίου εκπαίδευσης, με επαγγελματίες εισηγητές που θα σας δώσουν αυτά ακριβώς που πρέπει να γνωρίζετε, δίχως περιττές πληροφορίες ή παρωχημένες γνώσεις, αλλά και θα σας δώσουν την κατάλληλη οπτική για να “χτίσετε” και μόνοι σας τις γνώσεις σας στο πεδίο.
Ένα λογικό κεφάλαιο επένδυσης.
Η επένδυση σε ένα αξιόλογο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ανεκτίμητης αξίας. Πέρα από το γεγονός ότι το ποσό της επένδυσης αποσβένεται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, σε σχέση με τα οφέλη που θα έρθουν από την βελτιστοποίηση μιας marketing & εμπορικής στρατηγικής, η απόδοση αυτής της επένδυσης είναι ισόβια.
Επενδύοντας σε digital marketing στρατηγικές, η επιχείρηση διασφαλίζει ανάπτυξη, τζίρους και απαντά στον ανταγωνισμό. Ο marketer που επενδύει στην εκπαίδευση, εξασφαλίζει την καριέρα του και εξελίσσεται διαρκώς σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο.
Πηγή: Capital.gr